2015. március 6., péntek

Akik már letettek valamit az asztalra

Amikor úgy 2 éve rátaláltam a polymer clay kifejezésre nem gondoltam volna milyen sokrétűen felhasználható anyag. Ahogy egyre jobban beleástam magam a témába (pinterest-köszönöm, hogy vagy!) találkoztam apró figurákkal, díszekkel, miniatűr ételekkel, gombokkal és persze ékszerekkel. Ez utóbbi hozott lázba leginkább, de javarészt csak a cuki állatfigurákat láttam füli formájában. Persze nincs ebben semmi rossz, csupán úgy éreztem ez nem az én világom, de hát valahol el kellett kezdeni.  Mivel kutyás körökben is mozgom adta magát a ez a bassetes füli. Ez továbbra is kedvenc darab :)

 



Azért tudtam jól, hogy innen tovább fogok lépni, csak még a merre és a hogyan volt kérdés.

Szóval kerestem, kutattam és nem is olyan sokára megláttam egy német iparművész, Eva Thissen. csodáit.

 

Nála találkoztam először az applikációs technikával (apró részletek felhelyezése gyurma alapra) és tudtam, megtaláltam amit kerestem. Másolni persze eszem ágában sem volt. Már ovisként sem szerettem. Az előrajzolt színezőlapokat is inkább megfordítottam és a lap üres felére pingáltam saját kútfőből valamit. Azt hiszem nem bírom, ha határok közé szorítanak :)
Lassan kialakult a saját stílusom is. Persze mindig csábítanak az új kihívások és nem is gondolom, hogy le kéne ragadni egy helyen, de a fő irányvonal nekem már a virágos darabok maradnak.
Az első alkotásom ez a medál volt, ami bár nem saját részre készült, végül mégis megtartottam. Nem bánom, mert ha ránézek eszembe jut honnan indultam...



Na de visszatérve az eredeti témához...Vannak még csodálni való alkotások a világban. Az egyik általam nagyra tartott alkotó egy minimalista stílust visz. Nem kell látnom a nevét ahhoz, hogy tudjam ő készítette-e a medált vagy sem. A stílusa a védjegye.
Egy orosz művésznőről van szó. Olga Ledneva.



























Cernit márkájú gyurmát használ és külön tetszik, hogy az alkotásainál feltünteti a színkódokat amivel dolgozik. Mintha azt mondaná, csak megveszed ezeket a színeket és te is utánam csinálhatod. Hát hajrá! :)

A miniatűrök világából 2 művésznő alkotásai különösen lenyűgöznek.
A hihetetlenül fantáziadús mesevilág, a Tall Tales productions mögött egy amerikai hölgy áll: Caroline McFarlane-Watts. Az ő figurái szinte élnek. Rengeteg kézműves munka és kreativitás eredményei a kis manók, boszorkányok és miniatűr világuk, azaz a díszlet amit szintén saját kezűleg épít a művész. Lenyűgöző, érdemes benézni a blogjára.





No és íme egy magyar lány, akire büszkék lehetünk! Skultéti Orsi amerikában él és alkot. Miniatűr babaházakat és kiegészítőket készít. Munkáit a szakértők is elismerik, hiszen díjnyertes alkotásokkal is jócskán büszkélkedhet. További infókat róla és az apróságairól itt találtok:
http://orsisminiatures.com





Jó nézelődést, inspirálódást és a bátrabbaknak szép alkotásokat! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése