2014. szeptember 27., szombat

Elkészült a katalógus!

Végre itt van! Online változatban már lapozható a Borsóvirág ékszer 2014 őszi katalógusa. Íme: http://issuu.com/borsoviragekszer/docs/borsovirag_osz_2014





Talán nem is látszik mennyi munka van benne...pedig van, elhihetitek! Hogy mennyi? Hát összegezzük fázisonként:

Tervezés
Van már virágos, gyöngyös, csillogó. A közös pont az alapanyag. A többi mind változó.
Attól függ milyen kedvem van és persze, hogy milyet kérnek tőlem.
Pár hete úgy éreztem megrekedtem egy szinten és akartam valami újat. Elkezdtem rajzolgatni és jöttek az ötletek szépen sorjában. Mint egy kollekció, összeálltak a darabok. Azt hiszem természetemnél fogva szeretek mindent egységekbe rendezni...talán innen jött a terv, hogy legyen egy katalógus, ami átfogó, szisztematikus és amivel bemutatkozhatok egy (remélhetőleg) kicsit nagyobb közönségnek is. Már javában augusztus volt, de a kedvenc évszakomat az őszt nem akartam kihagyni. Nagy levegő és neki láttam, habár tudtam nem lesz egyszerű ennyi mindent megcsinálni szűk 1 hónapon belül. De nem is én lennék, ha ez nem motivált volna :)

Alkotás
Papíron nagyjából meg voltak a tervek. Őszi hangulat, erdei állatok. Legyen egy kis mese! Itt jött a képbe Jancsi és Juliska. Gyerekkorom egyik kedvenc története. Előttem van a keményfedelű "3d"-s mesekönyv... Talán az erdő volt a közös kapcsolódási pont, de már nem tudom biztosan. Ilyenkor már nincs logika a fejemben, csak az érzelmek vezetnek: mi az ami tetszik, ami inspirál és persze ami ékszer formában is megjeleníthető.
Innen már nem voltam messze. Persze, mézeskalács!
Szóval szépen sorjában készítgettem a medálokat, fülbevalókat. Gyurmáztam, sütöttem, szerelékeltem őket és bár mindegyik szettnek más hangulata volt, mégis kezdett összeállni a kép.


Fotózás
A fényképezés tekintetében szerencsés vagyok, mert az én drága bátyám profi fotós. Sajnos túl sok mozgásteret nem adtam neki, mert a fejemben már meg volt az összes beállítás. Mit milyen háttérrel, színnel képzelek. Szerintem a végeredmény magáért beszél. Ízléses, egyszerűségében szép fotók születtek. Ezúton is köszönöm a munkát, bátyus :)



Összeállítás
Be kell valljam ez nehéz dió volt. Most találkoztam először kiadványszerkesztő programmal.
A Photoshop már nem új számomra, így alap dolgokkal tisztában voltam, de még így is szinte egy egész nap (és éjszaka) ráment, mire az első oldal készen lett. Persze ezután már könnyebben ment a többi.
5 nap alatt össze is állt a kész katalógus.
A megvalósítás alatt törekedtem az egyszerűségre, de azért igyekeztem izgalmassá is tenni. A Jancsi és Juliskás részhez nagyon kívánkozott egy kis idézet a meséből, ezek után pedig adta magát, hogy a többi képhez is kerüljön valami. Így jöttek a versek, dalszövegek. Néhány ékszer már eleve a versrészlethez készült, de volt olyan is, ami utólag találta meg a hozzá illő irodalmi alkotást. Karafiáth Orsi Mézeskalács című verse lett a kedvencem és hogy eláruljak egy kulisszatitkot, a piros mézes ékszer a költőnőhöz kerül majd hamarosan... :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése